February 21, 2018

Life is not a race

Mereka kata hidup itu bukan perlumbaan.
Dan aku setuju. Ia bukan perlumbaan.
Tapi tidak bermaksud sebaliknya.
Masa itu relatif. Dan akan senantiasa bergerak, tidak kira kamu suka atau tidak
Dan oleh kerana itu, kita perlu dapatkan keutamaan yang betul.

Life is not a race. I don’t need to conform to the dictation of my peer’s pace.
But I can’t help it sometimes. I am still human after all.
I do get envious of others. I do get dissatisfied by where I am.
I do get lonely when I’m alone.
But even so, I’ll be the goody two shoes that I am.
I’ll bite my cheek while I prioritize others before me.
Because I believe, a good deed goes a long way,
And I’ll see the silver lining when it is time.

Hidup ini bukan perlumbaan.
Benar, sebaliknya adalah pengembaraan.
Pengembaraan yang perlu kau nikmati setiap langkahnya.