November 12, 2012

Sudah terbiasa begini.

Sudah selalu aku merasa seperti ini
bercinta separuh nyawa tapi aku mati
sudah terlalu biasa seperti ini
apa lagi yang perlu aku lakukan
bila semua telah aku laksanakan
tetap tak mencukupi

aku serah seluruh jiwa ini
aku koyakkan aku jahitkan
terus ke hati
tapi tak pernah cukup untuk dia
aku seperti sudah begitu mati
terjadi lagi setiap kali
aku bagi hati yang telah aku kunci pada dia
bila aku hunuskan pedang dia tarik dulu.

selalu aku merasa disampahkan
sedangkan selama ini kubagikan berlian
aku bagikan setiap apa yang ku ada
aku bagikan setiap yang diminta
tetap tak sempurna
bagaimana perlu aku lakukan lagi
bila pula aku ini tidak pernah memenuhi jiwanya
aku tak tau lagi

mau apa aku bikin untuk dia
perlukah aku melutut dan meminta?
aku maukan engkau tetap di hati
perlukah engkau untuk pergi?
takkan ada sesiapa yang mencintai engkau
sebagaimana aku memegang engkau

sampai bila hendak kau mahu berlari ?
sampai bila?
apakah sampai aku jadi mati?

setiap kali aku lihatkan semua orang
tetap kau hargakan mereka yang terbilang
sedangkan aku bagi setiap rasa hati ini
sumpah aku tak mahu apa-apa
cukup sekadar percaya
rasa ini tidak akan terpadam
sampai lebam.

#nes